Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


 
AnasayfaGaleriLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 Brezilya - Interlagos Formula 1 Pisti

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
ResesiF
Admin
Admin
ResesiF


Mesaj Sayısı : 48
Nerden : Karşıyaka
Yaş : 31
Doğum tarihi : 09/05/92
Başarı Puanı : 134
Rap Gücü : 14
Kayıt tarihi : 26/12/09

Brezilya - Interlagos Formula 1 Pisti Empty
MesajKonu: Brezilya - Interlagos Formula 1 Pisti   Brezilya - Interlagos Formula 1 Pisti EmptySalı Ara. 29, 2009 8:29 pm

Pist Uzunluğu Tur
4300 metre 71

2009 Zafer: Mark Webber (1st 32' 23'' 081)
2009 Pol Pozisyonu: Rubens Barrichello (1' 19'' 576)
2009 En Hızlı Tur: Mark Webber (1' 13'' 733)

10 milyonu aşkın nüfusa sahip Başkent Sao Paolo'daki Interlagos Pistinde bu yıl 32’incisi yapılacak olan Brezilya Grand Prix'si, ilk kez 1973’de yapıldı ve Lotus/Ford Pilotu Brezilyalı Emerson Fittipaldi kazandı. Brezilya GP’leri 1978 yılında Rio de Janeiro’nun Jacarepagua Pistine alındı. Bir yıl sonra tekrar Sao Paolo’ya taşınan GP, 1979 – 1980 arasında Interlagos’da yapıldıktan sonra pist bakıma alındı. 1981 – 1989 arasında yine Jacarepagua’da yapılan Brezilya GP’si, 1990’dan bu yana Interlagos’da yapılmaktadır.

“İki gölün arasında” anlamına gelen Interlagos Pisti, 1940’larda şehrin dışında göller arasında yer alıyordu. Süratle gelişen kent sonunda pisti de içine alacak kadar büyüdü. Interlagos Pistinin en büyük özelliği, Formula 1 takviminde yer alan ve saat yönünün tersine gidildiği 2 pistten birisi olması ve bu nedenle pilotların virajlarda maruz kaldıkları G gücüne adapte olmalarını gerektirmesidir.

Interlagos, her zaman pilotlar ve takımlar için zorlu bir mekan olmuştur. Sao Paolo’nun sıcak iklimi ile yüksek rakımı, her an yağışın beklenmesi ve pist yüzeyinin düzgün olmaması bu zorlukların bir bölümünü oluşturmaktadır. Bu nedenle ısınan motorların soğutulması ve performanslarının arttırılması takımların temel hedefleri arasında yer alır. Bu yıl yarış öncesi testlerin de yasaklanmış olması pilotlar için bir başka handikapı oluşturuyor. Şasi ve aerodinamik ayarları ile lastik seçimleri Inerlagos’ta son derece önemli.

2003 sezonu için Interlagos’da bazı değişiklikler yapıldı. Yeni bir drenaj sistemi ile yağmur sularının kolayca tahliyesi sağlanırken, viraj sırtları, lastik duvarları ve pist kenarındaki güvenlik bölümleri yeniden yapıldı. Bu arada Indianapolis’te de olan ve izleyicilerin güvenliğini sağlayan tel örgüden de kondu. Pistin “efsanevi” tümseklerini bir az olsun azaltmak amacıyla da çalışmalar yapıldı ve Pit Alanı ile pist yüzeyi yeniden asfaltlandı. Garajların arkasında yer alan Padok’ta da yeni bir kompleks inşa edildi.

Interlagos 4.300 kilometre uzunluğunda olup, yarış 71 tur üzerinden yapılacak. Pistteki “En Hızlı Tur Zamanı” rekoru Mchael Schumacher’e ait: 1dk 14.755sn (2000). Geçen yılki yarışta ise “Yarışın En Hızlı Tur Zamanı” Juan Pablo Montoya tarafından yapıldı: 1dk 16.079sn.

Brezilya - Interlagos (PadokF1 veritabanından)
Yıl Pilot Süre
2009 Mark Webber 1st 32' 23'' 081
2008 Felipe Massa 1st 34' 11'' 435
2007 Kimi Raikkonen 1st 28' 15'' 270
2006 Felipe Massa 1st 31' 53'' 751
2005 Juan Pablo Montoya 1st 29' 20'' 574
2004 Juan Pablo Montoya 1st 28' 01'' 451
2003 Giancarlo Fisichella 1st 29' 54'' 010
2002 Michael Schumacher 1st 31' 43'' 660
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.arstr.forum.st
 
Brezilya - Interlagos Formula 1 Pisti
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Spor :: F1 - Formula 1 Yarışları, Pistler-
Buraya geçin: